9.08.2007

Guzel Dualar

"Allahım! Senden sevgini ve seni sevenlerin sevgisini ve senin sevgine beni ulaştıracak ameli taleb ediyorum. Allah'ım! Senin sevgini nefsimden, ailemden, malımdan, soğuk sudan daha sevgili kıl."
Hz. Davud (as)

İlahi, ben, Peygamberin Muhammed’in (asm) Senden istedigi bütün hayirli seyleri Senden isterim. O’nun (asm) Sana sigindigi bütün kötü islerden de Sana siginirim. Yardim ancak Senden beklenir ve dünya ve ahirette istenilecek seye ulastiracak Sensin. Hakimane tasarruf da kamil kuvvet de ancak Allah iledir. Kuvvet ve kudret ancak Allah’in inayeti iledir.

Ya Rabbi,
Mal verdiğinde Saadet de ver;Kuvvet verdiğinde Akılda ver;Tevazu verdiğinde İzzet de ver;İktidar verdiğinde Basiret de ver;Bela verdiğinde İman da ver;Nimet verdiğinde Şükür de ver;Güzellik verdiğinde İffet de ver;Cesaret verdiğinde İnsaf da ver;Zorluk verdiğinde SABIR da ver...

Rabbimiz bizleri dua edememe illetinden koru ve hepimizi rızana ve cemaline ermek dileğiyle, korku ve ümitle gece gündüz Sana dua edip yalvaran kullarından eyle!

"Allah'ım! Sen benim Rabbımsın! Senden başka hiçbir ilâh yoktur. Beni sen yarattın. Ben senin kulunum; gücüm yettiği kadarıyla senin akdin ve va'din üzere bulunuyorum. Yaptığım fenalıkların şerrinden sana sığınırım. Üzerimde olan nimetlerini itiraf ederim, günahımı da itiraf ederim. Beni bağışla; çünkü senden başka hiçbir kimse günahları mağfiret edemez."

İsteyebilmeyi istemekler nasip et bize ALLAH’IM ;sevebilmeyi sevmekler nasip et!
ALLAH’IM !Gönlümüzde olanı hakkımzda ,hakkımızda olanı gönlümüzde eyle.Rahmetinden umut kestirme ALLAH’IM !...

Allah'ım bize hakkı hak olarak göster ve ona uymakla rızıklandır; batılı batıl olarak göster ve ondan sakınmakla rızıklandır.
Said Nursi

Allah'ım Senden ayrı yaşamaktan, bayağı arzularımdan, Senin Celalilin izzetine, izzetinin celaline, saltanatının kudretine ve kudretinin saltanatına sığınıyorum.
Said Nursi

Rabbim varligimi askina armagan eyle! Yak beni askinin atesinde. Al beni bu ruyadan, bu dunyadan; bu kirilgan varligimi ebedi hasrinin baharina TOPRAK eyle.
Semine, Senai Demirci

Allahım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle
Hakkımda hayırlı olana gönlümü razı eyle

Ya Rabbi bizi rızanı kazandırmaya, Kitabınla amel etmeye ve Peygamberinin sünnetine uymaya muvaffak eyle

Ya Rab! Bizleri ezdirme,üzdürme,imansız gezdirme.
Gönenli Mehmed Efendi

Ey Allahım, her sabah ufuktan güneşi yükselttiğin gibi aşkını da bizim kalbimize yükselt.
Ferda Çifçi

Uyandır bizi Rabbim, Kendimizden memnun olup derinlemesine uykuya dalarsak...
Uyandır bizi Rabbim, Sahşp olduklarımızın bolluğyla, Sana muhtaçlığımızı unutursak

Sen dinine yönelenleri koru.Onları Sensiz, dostsuz, yardımsız bırakma Allah'ım.

Allahım; hastalığı artan, şifası güçleşen, çaresiz kalan, musibeti fazlalaşan ve Senden başka sığınak ve ümüdi olmayan kullarına merhamet et. Amin

Allahım, ömür günleri tükendiği halde nefsi gaflet, günah ve faydasız amel sahalarında başıboş yaşamaya devam eden kullarına merhamet eyle

İlahi, kıyamete kadar esma-i hüsnan ile dua eden ebedi bir dilimin olmasını istiyorum

ALLAHIM,nimetini küfre çevirmekten onu tanıdıktan sonra nankörlükten ve onu övdükten sonra unutmaktan sana sığınırım...
Ömer bin Abdulaziz

"Ey, vermekle kendisinden birşey eksilmeyen! Değiştiremeyeceklerimi tevekkül içinde kabul edecek vakarı; değiştirebileceklerimi değiştirecek cesareti; ve ikisi arasındaki farkı anlayabilecek feraseti ihsan et."

Sen razı olasıya dek affını diliyorum.Bütün kuvvet, her kudret ancak Sendendir

Ey Allahım, işte yeni bir yaratış.Onu bana itaatim içinde aç, onu benim için affın ve rızan ile sonuçlandır.Bugün beni, benden kabul buyuracağın bir salih amelle nasiplendir
Hz İbrahim'in sabah uyandıgında okudugu dua

Ya Rab, aczimizi gördüğün gibi,bize de göster.
Aczimizi gösterdiğin gibi kudretini de göster.
Kudretini gösterdiğin gibi, rahmetini de göster
Murat Çetin

Üzerimize cemaliyle yumuşacık ve şeker tadında karlar indirip,celaliyle dağları ve yolları kara bürüyen Rabbimiz...Kalplerimize kar tanesinin paklığını indir...Mutluluklarımızı kar taneleri sayısınca çok eyle...Hüzünlerimizi rahmetinin dokunuşuyla kar taneleri gibi erit..Dostluklarımızı her bir kar tanesi gibi özel ve güzel eyle...Bizi senin rızan yolunda uçuşan kar taneleri eyle...Günahlarımızı gufranının karında yıka ve temizle...
Senai Demirci - Kar tanesi duası

Bakma ya Rab sevad-ı defterime
Onu yak ateşe benim yerime

Rabbim,icimizdeki bu güveni,bu huzuru,bu mutlulugu bize bagisla.Senin rizan kendi isteklerimizden yücedir.
Senin hosnutlugun kendi hosnutlugumuzdan daha azizdir.Bize bütün verdiklerin Senin Ihsanindir,bütün aldiklarin Senin keremindir.
Hepsi icin Sükran sana,Dua sana,Sevgi sana...
Christina Rosetti

N’olur Rabbim! Şu biricik ânımı ebedin rüzgârlarına kat ve beni Sana daim yakın eyle! Yalnız Seninle kalmakla kalabalıklaştır beni! Bir secdede biriktir varlığımı! Beni Sana açılan ellerimde çoğalt! Beni Sana karşı fakir olmakla zenginleştir! Kendimi Sende unutayım ve öylece kapansın gözlerim ve öylece çözülsün ellerim. Dilim öylece sussun ve tenim öylece çamura katışsın ve bu mürekkep lekeleri kısacık vuslatımın hatırası olsun.
Senai Demirci

Göz kaptırdığım renkten, kulak verdiğim sesten,
Affet senden habersiz aldığım her nefesten
Necip Fazıl

Allah'ım! Sana şükrümde,Sen, zikrimde ve Sana en güzel ibadetlerimi yapmamda bana yardım et.

Rabbim! "Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz", ama Sen dilersen çıkar.Ve Sen, o doğruyla içimizdeki nice eğriliği de düzeltirsin.Fert ve Toplum olarak o kadar çok eksiğimiz ve hatamız var ki,ancak Senin yardımınla giderilebilir,yalnız Senin rahmetinle affedilebilir..."Bizi bize bırakma", ya Rabb! "Bizi Zat-ı Cemlinden gayrısına bırakma"...
Rabbim!"cüz-i irademi Külli iredene", cüz-i kuvvetmi Külli kudretine, cüz-i ilmimi Külli ilmine ve cüz-i merhemetimi her şeyi kuşatan Rahmetine teslim ve havale ediyorum.Hayırlı olan benim eksiğimle beklediğim değil, Senin istediğin ve takdir ettiğindir,biliyorum.Hallerimi ıslah ve hep razı olduğuna tebdil buyur,niyaz ediyorum.
Rabbim! Hayatın muhtelif ağırlıkları altında,gafleten,Senin razı olmadığın şekilde kullarını incittiğimiz, kalplerini kırdığımız halleri Sen tamir eyle.Çekişmelerimizi hayra, nizalarımızı sulha ve kırgınlıklarımızı Senin için arınmış olan, helal sevgi ve dostluklara tebdil eyle.Bi Rahmetike ,ya Erhamerrehimin! bi Keremike, ya Ekremelekremin!

Seni hakkıyla bilemedik ey Maruf; ancak Sen bizi kendine arif eylersin.Senin şükrünü hakkıyla eda edemedik ya Meşkur, ancak Sen bize şükrü hakkıyla öğretirsin.Seni hakettiğin gibi zikredemedik ey Mezkur, ancak Sen zikrine bizi muvaffak eylersin.Ve "Sana duam ile asla mahrum olmadım" diye ikrar ediyor ve Rahmetinle niyaz adiyorum.

Yarabbi sana Hz. Meryem'in temizliğiyle gelmek istiyorum
Günahlarla kirlenmeme izin verme
Sana Hz. Musa'nın duasıyla geliyorum
Şeytana uymam içinde , peşinde koşanlardan beni kurtar
Hz. İsmail'in tevekkülü ile boynumu büküyorum
Beni eşimi ve soyumu sana kul olarak yaşat
Sana Hz.İbrahim'in şefkatiyle geliyorum
Sana gelmeme engel olan şeyleri bana göster
Göster ki onları sana kuban edeyim
Beni ve diğer müslümanları katına almanı diliyorum
Sana Hz. Yunus'un duasıyla yalvarıyorum
Kendimizi yutan nefsin karanlıklarından kurtarmanı bekliyor
Sana Hz. Muhammeddin kulluğu ve aşkıyla geliyorum
Beni ve diğer müslümanlaı yolunda ayaklarımızı sabit kılmanı diliyorum


Ey rahmeti her şeyi kaplayan ! Ey herşeyin iç yüzü ve hükümdarlığı elinde olan ! Ey kendisine hiçbir zarar vermeyen ,kendisine hiçbir şey fayda sağlamayan ,kendisini hiçbir şey mağlup edemeyen kendisinden hiçbir şey gizli kalmayan , kendisine hiçbirşey ağır gelmeyen ,hiçbirşeyden yardım beklemeyen ,hiçbir şey kendisini başka bir şeyle meşgul olmasından alıkoymayan ,hiç bir şey kendisine benzemeyen ,hiçbir şey kendisini aciz bırakmayan ALLAHIM !
Benim herşeyimi bağışla .Öyle ki, beni hesaba çekeceğin hiçbir şey kalmasın .Ey herşeyin dizgini elinde , herşeyin anahtarı yanında olan ! Ey hiçbir şey yokken var olan ! Ey her şeyden sonra da varlığı devam eden ! Ey herşeyin üstünde varlığı Zahir olan ! Ey herşeyden başka ve Batın olan ! Ey herşeyi emri altında bulunduran ALLAHIM !
Benim bütün günahlarımı bağışla ,şüphesiz senin herşeye gücün yeter . Ey Kur-anı hak ile ve önceki kitapları tastik edici olarak parça parça indiren ,daha önce de ,insanlara doğru yolu göstermek üzere Tevrat ve İncili ve hakkı batıldan ayırt eden hükümleri gönderen ! Benim herşeyimi bağışla .Öyle ki,beni hesaba çekeceğim hiçbir şey kalmasın .Ey en güzel Hesap gören ,ey en güzel yakın ,ey en güzel gözetleyici ,ey en güzel cevap veren ,ey en güzel dost,ey en güzel vekil, ey en güzel efendi ,ey en güzel yardımcı .Sen bütün noksan sıfatlardan münezzehsin ,senden başka İlah yok ki bize imdat etsin ! Eman ver bize ,eman diliyoruz .Bizi cehennemden kurtar
AMIN

Allah'ım,
Kalp Katılığından,
Gafletten,Başkalarına Yük Olmaktan ,
Aşağılıktan, Aşağılanmaktan ,
Miskinlikten, Cehaletten ve Faydasız Bilgiden ,
Ürpermeyen Gönülden ,Doyma Bilmeyen Nefisten,
Kabul Edilmeyen Duadan, Nimetlerinin Zeval Bulmasından ,
Lütuflarının Değişip Başkalaşmasından ,
Ansızın Bastıran Azabından, Gelip Çatan Gazabından
SANA SIĞINIYORUM

Sen’den Her Zaman , Yalvaran Diller , Haşyetle Ürperen Gönüller İstiyoruz.
Tövbelerimizi Kabul Buyur,
Bizi Günahlardan Arındır,
Dua ve İsteklerimize Cevaplar Lütfeyle !
Delil Ve Burhanlarımızı Hedefine Yönlendir,
Kalplerimizin Ufkunu Aç,
Dilimizi Doğruluğa Bağla ve Gönül Kirlerimizi Temizle !

Allah’ım, Senden Her İşimizde Sebat, Kur’an Yolunda Kararlılık
ve Nimetlerine Karşı Da Duyarlılık Hissi Bekliyoruz.
Kapına Yönelenleri Boş Çevirme ,
İtaatte Bulunanlara Bol Bol Karşılık Ver,
Sana Baş Kaldıranlara da Doğru Yolu Göster ;
Muzdariplerin Dualarını İcabetle Taçlandır,
Sıkıntıda Bulunanları Lütfunla Şad Eyle,
Hasta Ruhlara Hususi Muamelede Bulun,
Küfür ve İlhad İçinde Bocalayanlara da Nurunu Göster;
Göster de Kalmasın Hiçbir Yanda Muzlim Nokta….!!

Ya Rab!
Önümüzde Şu Upuzun Hayat Yolculuğunda ,
Bizi Kendi İdrak ve İhsaslarımızın Darlığıyla Baş başa Bırakma;
Akıllarımızı İnhiraf Ve Sürçmelerden,
Nefislerimizi Cismaniliğin Baskılarından ,
Gönüllerimizi de Heva ve Heveslerin Öldürücü Oklarından Sıyanet Eyle..

Hiç yorum yok: