9.08.2007

Blaise Pascal'ın Şifa Duası

RABBİM, sen her fiilinde nazik ve incitmezsin. Senin rahmetin o kadar büyükki, insanların sadece iyilikleri değil hataları bile senin rahmetine erişmeye vesiledir. Kabul et, bu halimde sana Rabb-i Rahimim olarak yöneleyim; çünkü benim sağlıktan hastalık haline geçişim sana bir değişiklik getirmez. Sen hep aynısın ve hem mutlu hem de acı anlarımda benim Rabb-i Rahimimsin.

Sana ibadet edeyim diye bana sağlık verdin. Ne var ki ben, çoğu zaman bu güzel sağlık halimi sana ibadet yolunda kullanamadım. Şimdi kendi halimi düzeltmek için bana hastalık verdin.
Sağlıklı halimdeyken, sağlığımı gururuma ve bencil arzularıma alet etmiştim. Gelsin bu hastalık, gurur ve arzularımı öldürsün. Beni dünyevi lezzetlerden tat alamaz hale getirsin ki, sadece senin aşkından lezzet alayım.

Hasta yatağımın yalnız sessizliğinde, yalnız sana ibadet eden bir kul olayım. Ve lütfet ki; bedenim heyecanlı olduğunda ruhani hazları unutan bendeniz, bedenimin ağrılığından inlediği bu zamanda da ruhani tatlara nail olsun.

Kalp ne kadar bahtiyardır ki, senin gibi bir sevgiliyi seviyor ALLAH’IM! O ancak böylesine sonsuz, güzel bir sevgili ile tatmin olabilir zaten... Sen ki ebedisin, seni sevmenin mutluluğu ne kadar kalıcı ve güven vericidir...

Ne hayat ne de ölüm seni sevmenin mutluluğundan edebilir bizi...

Bütün hatalarım için, her daim senin aşkın haricinde mutluluklar aradığım için, kalbimi pişmanlık duyguları ile beze ALLAH’IM!

B edenimdeki bu rahatsızlığı ruhumun hidayetine vesile eyle RABBİM!

Hazır maddi şeylerden tat alamıyorken, mutluluğu yalnız seninle olmakta bileyim ALLAH’IM!

RABBİM, sen beni nasılsan öyle görüyorsun; zaten ve eminim ki, bende seni memnun edecek bir şey olmadığını görüyorsundur. Ya Rabbi; ben, kendimde acılardan başka bir şey göremiyorum.

RABBİM, bana bak, çektiğim acıları gör, beni dertten derde koyan hastalıklarımı gör.
Bak bana ey mukaddes kurtarıcım! Senin kudret elinin bende açtığı yaraları gör. Merhametle bak şu bedenime, acılarımı şefkatinle gör. Lütfet de bu acılarım, senin beni hasta yatağımda ziyaret etmene vesile olsun.

YA RABBİ, içimde bencilliği besleyen o kendine acıma duygusunu sök at. Acılarım yüzünden kendime acıma tuzağına düşmekten alıkoy beni. Dünyevi hazların kaybına razı olanlardan eyle beni. Bu hazların kalbimi asla tatmin edemeyeceğini unutturma bana.

Kalbimi acının örtüsüyle ört. Beni ille sağlık ille de hayat isteyenlerden eyleme. Lütfet de senin bana layık gördüğün her hale razı olayım.

Lütfet ki; sağlık da, hastalık ve ölüm de, hayat da benim için aynı güzellikte olsun. Senin, yalnız senin RABBİM olduğunu huzurla kabul etmemi sağla. Rahmetini üzerime dilediğin gibi ver ya da al.

Lütfet de senin ebedi rahmetine tevekkül edeyim, bana senden ne gelirse hepsini itirazsız kabul edeyim.


Blaise Pascal

Hiç yorum yok: